giovedì 2 giugno 2011

اطلاعیه شورای همآهنگی جنبش سبز
اعلام "راهپیمائی سکوت"
در سالگرد کودتای 22 خرداد






شورای هماهنگی جنبش سبز- "شورای همآهنگی راه سبز امید"- با انتشار بیانیه‌ای از مردم ایران دعوت کرد تا در سالگرد کودتای 22 خرداد، در یک «راهپیمایی سکوت» شرکت کرده و آزادی زندان سیاسی، برگزاری انتخابات آزاد و مبارزه با گرانی و بیکاری را خواستار شوند.

در این بیانیه که در سایت "کلمه" منتشر شده آمده است:

راهپیمایی از ساعت شش تا هشت بعد از ظهر روز22 خرداد، در پیاده‌روهای خیابان ولی‌عصر حد فاصل میدان ولی‌عصر تا میدان ونک، به یاد زنجیره سبز امیدی که میدان راه‌آهن تهران را به میدان تجریش پیوند داد برگزار می شود و در ساعت 10 همان شب نیز "الله اکبر" از فراز بام ها سرداده خواهد شد.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی به هیچ شعاری پاسخ ندهند و از هر گونه اقدامی که «به خشونت‌طلبان بهانه برای انجام اقدامات غیرقانونی و ضد انسانی می‌دهد» خودداری کنند.

راهپیمایی مسالمت‌آمیز حقی بشری و منطبق با اصل ۲۷ قانون اساسی است و دولت مکلف به تضمین امنیت شهروندان شرکت‌کننده در آن می‌باشد. اعمال هرگونه محدودیت و یا مقابله با آن از جانب مامورین اطلاعاتی و امنیتی و نیروهای سرکوبگری که وابستگی آنها به اقتدارگرایان مسلم است، جز بی آبرویی بیشتر در سطح داخلی و بین المللی و افشای عدم صداقت آنها و سیاست دوگانه‌شان در مورد جنبش‌های دموکراسی‌خواهی در منطقه نخواهد بود.

فعالان جنبش سبز در شهرستان‌ها نیز، در روز 22 خرداد «برنامه‌ای مشابه تهران» خواهند داشت.