martedì 28 febbraio 2012

قشون کشی آشکار به اطراف ایران برای حمله



وبسایت "اسلام امروز" مدعی استقرار نیروهای نظامی آمریکا در جزیره "سوکترا" در یمن برای حمله ی احتمالی به ایران شد.

"سوکترا" در 80 کیلومتری شرق شاخ افریقا و 380 کیلومتری جنوب شرقی ساحل یمن به دریای عدن
امریکا از سال 2010 در این پایگاه تجهیزات مختلفی از جمله زیردریایی، مرکز فرماندهی اطلاعاتی و مکانی برای فرود و پرواز هواپیماهای بدون سنرشین دارد.

پایگاه مخفیانه امریکا در "سکوترا" در هیچ یک از لیست های پایگاه های ارتش امریکا در منطقه وجود ندارد. ارتش امریکا در جبل علی و الضرفا در امارات، اریفجان در کویت و العدید در قطر نیز پایگاه دارد.

روزنامه انگلیسی زبان "سان" نیز نوشت: مقامات دفاعی انگلیس می گویند، موضوع دیگر این نیست که ایا جنگ اتفاق می افند یا خیر موضوع این است که جنگ چه زمانی رخ می دهد.

دولت بریتانیا در ابتدا یک گردان پیاده نظام به امارات متحده عربی منتقل می کند. این حرکت به ایران می فهماند که بریتانیا آماده ی دفاع از امارات در صورت حمله ی تهران به این کشور است. همچنین اگر دیگر متحدان انگلیس از جمله، کویت، عمان، عربستان سعودی، بحرین و قطر در خواست کمک کنند، نیروهای نظامی بیشتری اعزام خواهند شد.

هم اکنون نیروی دریایی انگلیس 7 ناو جتگی خود را در خلیج فارس مستقر کرده است. "اچ ام اس" یکی از جدیدترین ناوهای انگلیس است که ماه گذشته به خلیج فارس رسید.

گروهی از نیروهای بریتانیا از جمله خنثی کنندگان مین ها در بحرین مستقر هستند و یک زیردریایی هسته ای در همان حوالی گشت خواهد زد.

انگلستان، یک زیردریایی دیگر مجهز به موشک های "توماهاک" اسن، در منطقه مستقر می کند. همچنین، نیروی هوایی بریتانیا جنگنده های تورنادو و تایفون را اعزام کرده تا هواپیماها و هلی کوپترهای انگلیس که در قطر، بحرین، عمان و امارات هستند را تقویت کند.

یک مقام ارشد دولت انگلیس گفت: بریتانیا خواه ناخواه به این جنگ کشیده می شود. ورود به جنگ، شاید از طریق حمله ی ایران به نیروهای ما در افغانستان صورت بگیرد.

پیک نت 9 اسفند